puck-goingtonewzealand.reismee.nl

Eerste vijf dagen

Zo de eerste vijf dagen zitten erop, wat is het hier super!


31 augustus:
Deze dag ben ik aangekomen in Auckland. De eerste keer vliegen overleefd! Het eerste stuk van de reis ben ik al slapend doorgekomen. De tweede vlucht heb ik helaas niet zo goed kunnen slapen. Aangekomen heb ik mijn spullen bij Anouk (een mede au pair) in de kamer gezet en een douche genomen. Hierna zijn wij samen Auckland gaan bezoeken (zie foto's onder het kopje foto's). Het voelde heel gewoon om hier te lopen, wat gek is als je aan de andere kant van de wereld zit. Natuurlijk hebben wij de Skytower beklommen! Ook hebben we heerlijk in een park gezeten, want wat was het lekker weer zeg. Aan het einde van de dag hebben we avond gegeten in het hotel en daarna zijn we lekker ons bed in gekropen.


1 en 2 september:
Op 1 en 2 september had ik oriëntatie. Dit was een soort cursus voor alle au pairs die deze maand startten. Het grootste deel van de groep bestond uit meisjes uit Duitsland (17:20). Tijdens de oriëntatie hebben we wat praktische informatie gehad, een ehbo cursus gedaan en theorieles gehad over autorijden, want ja ik moet hier links gaan rijden

Surprised
!

Aan het eind van de dag op 2 september ging ik samen met Angelina, een Duitse au pair, naar het vliegveld in Auckland. Samen vlogen wij naar Wellington, waar wij beiden door onze hostmom opgehaald werden. Fiona en Paddy zijn super aardig en Olivia en James echt schatjes

Laughing

3 en 4 september:

Op 3 september ben ik 's ochtends mee geweest naar de kapper van de kinderen, ze werden geknipt. Hierna moesten we door naar de zwemles van Olivia, ook hier ben ik mee naartoe geweest. Toen Olivia klaar was met zwemmen gingen we naar de supermarkt om boodschappen voor de lunch te doen. Hierna mocht ik zelf naar huis rijden. Dit was zo gek, ineens aan de linkerkant rijden, terwijl je in Nederland rechts moet rijden. Gelukkig wende ik er snel aan en gaat de plaatsing op de weg al redelijk goed, nog geen ongelukken in ieder geval.
De rest van de middag en avond heb ik wat gerust, want het weekend is m'n vrije weekend, dus geen verplichtingen.

4 september, het is zondag. Ik was al vroeg op doordat ik vroeg was gaan slapen. Vandaag ben ik een wandeling wezen maken. De wandeling ging over de "The city to sea walkway", deze ging dwars door de natuur en was heel mooi om te lopen. De heenweg naar de zee heb ik door de natuur gedaan, dit was zo'n uurtje lopen. Toen ik bij zee was heb ik hier wat geluncht en daarna ben ik door de stad terug gelopen, ook weer een uurtje lopen. Het was een heerlijke wandeling. Aan het eind van de middag kwam er nog een buurvrouw langs samen met een Duitse studente die hier een maandje verblijft. En nu dan, na het avondeten, al lekker in m'n bed. Morgen gaat mijn eerste echte werkdag beginnen, ik kijk er naar uit!


Iedereen een hele fijne zondag en welterusten X

Reacties

Reacties

Mary de Vries

Wat leuk jouw a avontuur in New Zealand met ons te delen. Suc6 met jouw 1ste werkdag morgen ????

Eveline en Kees

Leuk om te lezen hoe snel je alles oppakt. Een echte kanjer hoor. Wij gaan je volgen ????????

Peter Biemans

Heel veel plezier en succes! Geniet er van!

Harrie.dechering@gmail.com

Heel veel plezier Puck. Ben benieuwd naar je verdere 'avonturen'

Machteld

he wereldreizigster,

Klinkt goed wat je schrijft over je eerste indrukken. Vandaag ga je dus echt van start. Heel veel plezier en succes.

gr. Machteld

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active