puck-goingtonewzealand.reismee.nl

Wen-week

Eerste werkweek:

Zo het eerste werkweekje is achter de rug! Wat ging dat snel... Deze week was vooral wennen aan de nieuwe routine, maar wel een hele goede indruk gekregen van alles. Tot nu toe is het geweldig. Ik heb het gevoel dat de kinderen ook al redelijk aan mij gewend zijn. Ze zijn mij wel aan het uittesten met sommige dingen, maar dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij. Verder moet ik kleine klusjes doen in het huis, zoals de was van de kinderen en afwassen. Ik heb het heel erg naar mijn zin. De juffen op de kinderopvang zijn ook heel aardig. Ze vragen hoe het gaat en of alles lukt met de kinderen. Dat is wel een verschil met Nederland vind ik, de mensen zijn hier allemaal zo vriendelijk en behulpzaam, Nederland is wat dat betreft best individualistisch. Ik begin al goed te wennen aan het links rijden. Zo moeilijk is dat gelukkig niet!


Weekend:

In het weekend ben ik vrij en dan is het natuurlijk tijd voor leuke dingen! Op zaterdag ben ik samen met Kimmie, de Chinese studente die hier ook woont, naar Te Papa geweest. Dit is een museum in het centrum met tentoonstellingen over onder andere de Maori en over aardbevingen. Daarna zijn we gaan lunchen in een typisch Chinees restaurant. En nee geen bami of nasi voor mij, maar Chinese specialiteiten die ik nog nooit gezien heb in Nederland. De service werd op een leuke manier gedaan. De bediening liep rond met dienbladen vol hapjes en dan kon je kiezen wat je wou eten, dus een menukaart kwam er niet aan te pas.

Op zondag ben ik samen met Angelina de stad in gegaan. Met de bus ging ik naar haar wijk, waar we de auto pakten en naar "The Weta Cave" reden. Hier was een minimuseum over The Hobbit en Lord of the Rings. Omdat het die dag erg mooi weer was zijn we daarna een kleine roadtrip gaan maken langs de baaien van Wellington (zie foto's). En we zijn natuurlijk langs het grote Wellington-bord gereden voor een fototje. Nadat we dit gedaan hadden hebben we de bus naar het centrum gepakt voor een lunch bij het super gezellige Fidel's. Waar we zeker vaker heen gaan om de rest van de kaart uit te proberen!!! Daarna zijn we gaan shoppen

Laughing
aan het eind van de middag zijn we met de Cable Car de berg op gegaan naar de botanische tuin om van het uitzicht te genieten en door de tuin te wandelen. We zijn tot de conclusie gekomen dat als we vaker gaan wandelen we wandelschoenen nodig hebben en we een goeie conditie en sterke beenspieren gaan krijgen. Het was een erg leuk weekend!

Owja en vandaag de eerste keer meegemaakt dat ik niet in het Nederlands dacht maar in het Engels. Ik was in mn boekje aan het schrijven en ineens ging mijn verhaal vanzelf over in het Engels haha

Surprised

Reacties

Reacties

Gerry desjardijn

Leuk verhaal. Fijn dat je contact hebt met andere meisjes. Dat maakt het gezellig en kan je veel ondernemen. Groetjes!

Maaike

Leuk verhaal Puck! Wat heb je al veel gezien en gedaan in die paar weken! Fantastisch! Fijn dat het een leuk gezin is en dat je ook contact hebt met leeftijdgenoten!
Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active