puck-goingtonewzealand.reismee.nl

Hastings, Havelock North and Te Papa with the kids

Hastings and Havelock North:

Op 16 september vertrokken we 's ochtends vroeg richting Hastings. Mijn hostfamily had een begrafenis en ik mocht mee zodat ik wat van het land kon zien. We moesten 4 uur rijden om in Hastings te komen. Hastings ligt aan de oostkust onder Napier. We reden een erg mooie route die ons door een gorge leidde. Aangekomen in Hastings lunchten we wat en toen reed ik met mijn hostmom en de kids door naar Napier voor een bezoekje aan het aquarium. Dit was erg leuk! Veel mooie vissen gezien en enthousiaste kinderen die je van alles willen laten zien. Ook hebben we nog het voeren van de penguins gezien. Terug op het vakantiepark waar we overnachtten ontmoette ik mijn hostmoms broers en zussen. Ze heeft een gezellige familie.

De volgende ochtend vroeg werd ik wakker gemaakt door Olivia, die op dezelfde kamer sliep. De familie ging zich klaarmaken voor de begrafenis, maar ik maakte mij klaar voor een fietstocht. De fietstocht ging van Havelock North, via een route door het landschap, naar de zee. Deze tocht leidde me langs een varierend landschap, van heuvels tot wijngaarden tot de oever van een rivier. Heel de tocht was langs de rivier. Het fietsen was goed te doen omdat de omgeving van Havelock North niet zo bergachtig is. Onderweg veel Pukeko's gezien (vogels). Bij zee aangekomen at ik mijn broodjes en spotte ik een zeehond. Terug aangekomen in Havelock North fietste ik door in de richting van Hastings, naar The Dutch Shop. Een winkeltje waar Nederlandse producten verkocht werden. Hier heb ik chocopasta, stroopwafels, katjesdrop, kroketten en ontbijtkoek gekocht

Smile


Te Papa:

Elke woensdag zijn de kinderen vrij van de kinderopvang en moet ik heel de dag dingen met ze doen. Deze woensdag (21 september) was het tijd voor een tripje naar Te Papa, het museum in Wellington. We gingen erheen met de bus. De kinderen vonden dit helemaal geweldig. In het museum gingen we naar de afdeling met dieren. Dit ging over de dieren die je in Nieuw Zeeland kan vinden. Aan het einde van de afdeling was nog een kinderruimte. Hier konden de kinderen activiteiten doen, puzzelen en spelen. Toen was het tijd voor de Story Place. Bij Story Place worden verhaaltjes voor gelezen en kunnen de kinderen zich uitleven op een indoorspeelplaats. Dit was perfect om met de kinderen te doen. Toen nog even lunchen en daarna was het tijd om naar huis te gaan. Weer met de bus terug en nog even spelen in de speeltuin en toen heerlijk thuis uitrusten van de lange maar leuke dag.

English version

At the 16th of September, me and my hostfamily went to Hastings for a funeral. I came with them so I could see something of New Zealand. It took us 4 hours to get to Hastings. When we arrived we had lunch and after the lunch we drove further to Napier. In Napier we have visited the aquarium. The kids really enjoyed it and wanted to show every fish they saw. We also saw the feeding of the penguins. When we came back at the holidaypark I met the brothers and sisters of my hostmom. They were really kind. The next morning Olivia woke me up at 7.00 am, yay haha. The family prepared themselves for the funeral and I prepared myself for my bikeride. The bikeride I was going to do was a ride between Havelock North and the sea. I saw many Pukeko's on my way to the sea. When I arrived at the sea I ate some sandwiches. I also saw a seal over there. When I came back in Havelock North I drove further in the direction of Hastings to visit The Dutch Shop. Here I bought some Dutch products.

Every wednesday it is the day off of the children. So then they don't go to daycare. So that is why we went to Te Papa. We went by bus, and oh the kids really enjoyed that! We visited the animalroom at the Te Papa and played and discovered some things in the kidsroom at the and of the animalroom. After that we went to the Story Place. At Story Place the kids heard some stories and there was a lot of time to play on the indoor playground. After that we took the bus back home to take a rest. It was a day full of fun

Laughing

Reacties

Reacties

tonke

Gezellig om dit te lezen. Op de foto's valt me op hoe rustig het daar is. Die natuur is toch wel super daar zeg!

Oma Nettie

Wat zal jij daar genieten.Een prachtig land.Als ik nog jong was kwam ik je zeker opzoeken ha ha .groetjes Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active