puck-goingtonewzealand.reismee.nl

Almost three months here!

Wow, the time flies. In two days I am already here for three months! And I still love it! You have read lots of stuff about little trips I make, but in this blog I will tell you something about the things I do during the week.

In a normal week I have a few things to do. Apart from the normal stuff, like vacuümcleaning, doing the dishes, cleaning up the kids mess, I also do some other things. One thing I do every week is going to swimminglessons with James. This happens on a tuesday, when it is his day of from daycare. I have done this for one term now, and I have seen a lot of improvement in his swimming. From not going under the water to going under the water by himself. From kicking his feet to swimming on his own with help from a noodle, while kicking his feet and puddling his arms. Another thing I do is dropping the kids off at school and daycare, and picking them up at the end of the day. Some days this goes easier than other days, but that brings some variation into life. Also Olivia grew as a person. Since she has been going to school she changed a bit. I can see that she is getting older, she does more on her own, and she loves to write things and learn new things. She loves going to school.

I also have time off in the evenings. That brings me to my next activity during the week, hockey! I am so glad that I can play again, I really missed that. During the summer we are playing summerhockey. With summerhockey you play on half a field, 5 versus 5, a mixed hockeyteam and without lines where the ball can go out. Also the points are a bit different when you make a goal. The amount of points you get depends on the place from where you score, inside or outside the 11meter line. I have a really nice team, and we won all the games, so lets hope we will also win the last few games.

Sometimes after school or in the weekends the kids and I will do something different than just stay at home. We have already been to the beach together. Here we were playing in the waves, making sandcastles, building a hut from sticks, drawing in the sand and listening to shells to hear the sea. Sometimes we are going to a park. The kids really love to go on the swings, so I have to run around to push them both. This is a good excercise haha. And we have been on two playdates. These were at my friends families. The first time was at Jule's house, where the kids met Jackson and Ruby. The kids had a really fun afternoon, they played on the trampoline, played zombie en more stuff. The second time was at Angelina's family. This time all the kids from me and my friends were there, so we had Olivia, James, Marty, Helena, Jackson and Ruby the whole afternoon. We backed cookies, decorated them and the kids played outside again. We (me, Angi and Jule) were so happy that all the kids were going along with each other, that made the afternoon a lot easier.


Well, this was a little sneek into my life! I will post some fotos of our activities!


Nederlandse versie:

Wauw, wat vliegt de tijd. Over twee dagen ben ik alweer in Nieuw-Zeeland voor 3 maanden! En ik geniet er nog steeds van! Jullie hebben al veel gelezen over tripjes die ik maak, maar in dit blog zal ik jullie iets vertellen over mijn dagelijks leven.

Tijdens een normale week heb ik een paar dingen te doen. Naast het doen van de afwas, stofzuigen en de kinderen hun spullen opruimen, doe ik ook wat andere dingen. Een voorbeeld van iets wat ik elke week doe is naar de zwemles met James. Dit gebeurd op de dinsdag, dit is zijn dag dat hij niet naar de kinderopvang gaat. Ik ben nu voor één termijn met hem mee geweest en ik heb hem al veel vooruit zien gaan. Van niet onderwater gaan naar vrijwillig onder water gaan. En van alleen met zijn voeten trappelen terwijl ik hem vasthoud, naar zelf zwemmen met een noodle. Wat ik ook doe door de weeks is de kinderen naar school en de kinderopvang brengen en ze weer ophalen. Sommige dagen gaat dat met wat meer gemak dan andere dagen, maar dat brengt variatie in het leven. Ook Olivia doorstaat een persoonlijke groei. Ik kan aan haar zien dat ze nu wat ouder wordt en dat school invloed heeft op haar leven. Ze wordt zelfstandiger en soms ook een beetje een wijsneusje. Ze geniet erg van het naar school gaan en ze is veel bezig met lezen en schrijven en nieuwe dingen leren.

In de avonden ben ik vrij. Dit heeft een eigen activiteit tijdens de week voor mij gecreëerd, hockey! Heerlijk om weer te spelen, dat heb ik wel gemist. Tijdens de zomer spelen we summerhockey. Dit is een beetje anders dan het normale veldhockey dat wij kennen. In feite is het zaalhockey maar dan buiten. We spelen 5 tegen 5, zonder keeper, in een gemixt team. Ook kan de bal niet uit gaan en mogen we niet slaan of flatsen. De puntentelling gaat ook wat anders, bij elk goal dat je binnen de 11meterlijn scoort krijg je 3 punten toegekend in plaats van 1 punt. Buiten de 11meterlijn krijg je wel gewoon 1 punt. Ik heb een erg gezellig team met leuke mensen en we hebben tot nu toe alle wedstrijden gewonnen!

Soms ga ik na school of in het weekend wat leuks doen met de kinderen. Zo zijn we al een keer naar het strand geweest. Hier speelden we in de golven, bouwden we zandkastelen, maakten we een hut van gevonden stokken, maakten we tekeningen en engeltjes in het zand en luisterden we naar het ruisen van de zee in een schelp. Ook gaan we wel eens naar een speeltuin. De kinds houden ervan om op de schommels te gaan. Dit is dan wel ook meteen mijn sport voor de dag, omdat ik tussen de 2 kids heen en weer moet rennen om ze beiden te kunnen duwen. We zijn ook al op twee “afspraakjes” geweest bij mijn vriendinnen en hun hostkids. De eerste keer was bij Jule met alleen haar 2 kindjes. De kinderen genoten van hun middag, renden rond in de tuin, gingen op de trampoline, speelden zombie en nog veel meer. De tweede keer was bij Angelina samen met Jule. Deze middag hadden we dus zes kinderen, Olivia, James, Marty, Helena, Jackson en Ruby. De kinderen bakten koekjes en toen deze klaar waren hebben we ze ook nog versierd. Ook speelden de kinderen weer buiten. Angi, Jule en ik waren opgelucht dat alle kinderen zo goed met elkaar op konden schieten ondanks de verschillende leeftijden. Dit maakt zo’n middagje wel makkelijker.

Dit was een kijkje in mijn dagelijks leven! Er komen nog wat fototjes online van alle activiteiten!

Reacties

Reacties

Maaikestruijk@gmail.com

Leuk weer over je te lezen Puck!
Groetjes, Maaike

Oma

Fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo goed met de kinderen om kunt gaan.Bedankt voor je verslag.

Hette

Puck, wat leuk om je verslag te lezen!
Wat een avontuur , geniet ervan en liefs van Hette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active